Selamat Datang & Welcome!

$$$$$$$$$$$$$$$AKU$MAHU$SEJAHTERA$$$$$$$$$$$$$$$$




Sunday 7 March 2010

5 Kuasa & Tahap Kepimpinan


5 Tahap Kepimpinan


  1. Tahap 'You are the boss'

    Tahap ini di mana kita yang membuat keputusan dan kata muktamad. Kita buat apa yang kita nak buat. Kita pergi ke mana kita nak tuju. Kuasa di tangan kita. Samada kita ingin kita berjaya atau tidak. Bagaimana cara kita nak mencapai kejayaan yang kita inginkan. Berapa cepat kita mahu kejayaan kita itu dicapai. Semuanya di tangan kita. Tuhan tidak mengubah nasib seseorang itu kecuali orang itu yang mengubah nasibnya sendiri.

  2. Tahap 'Teamwork'

    Pada tahap kedua ini ialah ketua yang memimpin rakan-rakan bekerjasama sebagai satu pasukan dalam bergerak untuk mencapai matlamat hala tuju melalui cara yang paling cepat dan masa yang paling cepat.

  3. Tahap 'Group by Group'

    Tahap ketiga yang lebih tinggi lagi adalah apabila kumpulan-kumpulan tertentu dapat dibina dan sebagai pemimpin menimbulkan satu 'synergy' sepasukan dalam kumpulan-kumpulan yang mungkin mempunyai pengkhususan tertentu atau tidak.

  4. Tahap 'Perancang, Strategi & Konsultan'

    Satu tangga ke atas lagi apabila tanggungjawab sebagai pemimpin adalah perancang, mengatur strategi-strategi berwawasan dan tidak ketinggalan sebagai tempat merujuk apabila isu-isu berbangkit.

  5. Tahap 'Inspirational'

    Teratas sekali adalah apabila pemimpin merupakan inspirasi. Tidak kira dalam percakapan dan laku pemimpin tahap ini rakan-rakannya lain mengagumi dan dengan sendirinya bergerak.


     




Nota-nota lain ketika sessi Gold Power

5 Kuasa & Tahap Kepimpinan

5 Kuasa Kepimpinan

  1. Kuasa "Excitement"
  2. Kuasa "Certainty"
  3. Kuasa "Perpaduan"
  4. Kuasa "Maklumat"
  5. Kuasa "Motivasi"

No comments:

Contact

I can be contacted by

mobile phone: +6019 376 9625

business e-mail: aduka@SmartLink2u.com

social e-mail: eddy7786@hotmail.com



visit my healthywealth website

visit myspace

visit my you tube channel